دوره‌ی بارداری یک مسیر سخت و هیجان انگیز برای مادران است که نیازمند آمادگی و مراقبت های دوران بارداری می‌باشد، حال که مادر، دوره‌ی بارداری به اتمام رسانده است، وقت زایمان فرا رسیده است، زایمان به دو شکل طبیعی و سزارین صورت می‌پذیرد که هر کدام از این زایمان ها دارای مزایای و معایبی هستند که ما در این مطلب قصد داریم به معایب زایمان طبیعی بپردازیم تا مادران عزیز با آگاهی کامل از روش های زایمان، خود را آماده‌ی به دنیا آوردن کودک خود کنند. از شما دعوت می‌کنم تا پایان این مقاله همراه نی‌نی مد باشید.

بیشتر بخوانید : مراقبت های دهان و دندان دوران بارداری 

معایب زایمان طبیعی

قصد ما از نوشتن این مطلب ایراد گرفتن به زایمان طبیعی نیست، در حقیقت این مادران هستند که با مشورت با پزشک، انتخاب نهایی را برای زایمان خود برمی‌گزینند، ما قصد داریم با اطلاع رسانی درباره معایب زایمان طبیعی، مادر را آماده‌ی تمام شرایط قابل پیش بینی کنیم ما ما همراه باشید تا به چند مورد از آن بپردازیم :

آسیب دیدن عضله‌ی کف لگن

یکی از شایع ترین معایب زایمان طبیعی این مشکل می‌باشد، البته نکته‌ی حائز اهمیت این است که این مشکل دائمی نخواهد بود و پس از مدتی رفع خواهد شد.

نارسایی و مشکلات دهانه رحم

یکی از آن مشکلات و معایبی که ممکن است بر اثر زایمان طبیعی رخ دهد، نارسایی دهانه رحم می‌باشد، در حقیت ممکن است به دهانه‌ی رحم آسیب وارد شود (بروز این مشکل ممکن است برای زایمان ها بعدی مشکل ساز شود)

پارگی پرینه (معایب زایمان طبیعی)

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به وجود آید پارگی پرینه می‌باشد، با فشاری که از انقباضات بر روی بدن و رحم مادر وارد می شود ممکن است پرینه قسمتی که در بین واژن و مقعد قرار دارد دچار پارگی شدیدی شود. با انجام عمل جراحی یا اعمال زیبا و جوانسازی واژن می توان این عارضه را برطرف نمود.

مشکلات روانی

همچون استرس و فشار ، اضطراب از جمله این مشکلات هستند که البته ربطی به نوع زایمان ندارد، این مشکل با کمی استراحت و درمان های ذهنی و مشورت با پزشک حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید : آمادگی قبل از زایمان طبیعی 

نکته‌ی مهم از معایب زایمان طبیعی

توجه داشته باشید که تمامی مشکلات و عوارض گفته شده اغلب قبل از زایمان طبیعی توسط دکتر قابل پیش بینی است و اگر دکتر متخصص شما تشخیص دهد که زایمان طبیعی برای شما ممکن نیست، زایمان سزارین را به شما توصیه خواهد کرد. علاوه بر آن راه هایی برای کم کردن مشکلات و عوارض زایمان طبیعی وجود دارد که می‌توان به ورزش های دوران بارداری اشاره کرد.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید هر کدام از روش های زایمان دارای مزایای و معایب خود هستند، بهتر است مادران با توجه به شرایطی که دارند و مشورت با یک متخصص این انتخاب را انجام دهند، توصیه می‌کنم مطالب دیگر ما درباره‌ی زایمان ها و معایب آن ها را نیز مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

نظر شما درباره‌ی بهترین نوع زایمان چیست؟ با اشتراک گذاری نظرات و تجربیات خود به مادران دیگر کمک کنید، از همراهی شما با نی نی مد متشکریم.